zaterdag 26 november 2011

Kerstballen breien met Arne en Carlos

Collega Harry (collectioneur) voorspelde het maanden geleden al.... dit wordt een hit! Wil je iets schrijven over Kerstballen breien met Arne & Carlos in bieblog? Huh... kerstballen breien een hit??? Hoewel ik het idee wel meteen erg geinig vond.

En zodoende herleefden zaterdag de jaren 80 weer; breiend voor de buis en ondertussen kijken naar Wie van de Drie, met good old Martine Bijl weer als vast panellid. En natuurlijk de prachtige documentaire over de Britse rockgroep Queen, 20 jaar na de dood van Freddie Mercury.

Als Consulent Cultuur van de beste bieb van Nederland kun je natuurlijk geen zinnig woord schrijven over zelfgebreide julekuler als je er niet tenminste ééntje zelf hebt gebreid.
Dus vorige week gauw witte en rode wol gehaald voor pen 3. Eerste vraag van de verkoopster….Gaat u kerstballen breien?
Zoonlief wilde er wel eentje met een varkentje. Aan de slag maar. Nou dat viel nog niet mee. Het basispatroon is simpel, patroontje in breien is ook geen probleem. Dat heb ik in diezelfde jaren 80 zo vaak gedaan, dat blijft wel in je vingers zitten.

Maar rondbreien met 4 pennen in plaats van 3 pennen, wat een gehannes! In plaats rustgevend getik van breipennen kreeg manlief een hoop gezucht en gesteun te verduren. Gelukkig kon Queen het overstemmen en keken de buren ook, al dan niet gedwongen, naar deze documentaire. Het is gelukt met die ballen, maar jullie willen niet weten hoe….

Als bewijs een foto van de julekuler met varkentje voor zoonlief. Voor mijn bureau op het werk maak ik er nog eentje met het rendiermotief. En dan vind ik het wel best, ik vind ze te groot geworden.
Kerstballen breien…ik vind er echt geen bal aan.

Het boek lever ik volgende week meteen weer in… Voor degenen die er wel lol aan hebben.

Reserveer Kertballen breien met Arne en Carlos in onze catalogus.

4 opmerkingen:

ern@zone zei

Serieus, ik merk in mijn omgeving dat er belangstelling is voor breien en haken. Ik heb het allemaal geleerd - ooit - en het is heel leuk om weer eens wat te maken. Ik ben nu bezig met wildhaken.. Bijna niemand weet meer hoe het moet, dus zo'n boekje is handig ;-)

Vis unita fortior zei

Geniet van het inkijkje bij Arne en Carlos thuis.

Of ga naar de website kerstballen breien.

Gr. Vincent Rotermundt

Diane zei

Klopt, er is inderdaad heel veel belangstelling voor breien en haken. Superleuk, ik vooral fan van wildbreien en doe dat ook met heel veel plezier. Alleen dat gepriegel met 5 breinaalden vond ik niet echt (meer) leuk. Maar gelukkig vele anderen wel.
Groeten Diane

ps. woordverificatie was hyped. Hoe toepasselijk...

Juffiegelukkigonderweg zei

Heb je de filmpjes gezien van Arne en Carlos? Die zijn erg grappig, volgens mij is dat een groot deel van het succes. Het kerstballenbreiboek lag hier al tijden geleden en in de etalage van de boekwinkel hangen héél veel ballen.
En bij jou thuis. Knap hoor.